Vormgevings gesprekken

In het begin zat ik er echt wel tegen op om de klanten te bellen omdat ik er eerlijk gezegd niet zoveel zin in had om te bellen met klanten. Maar later vond ik het minder erg om te bellen omdat je het dan al soort van gewend er aan ben geraakt en je praat met de klant alsof je diegene recht in de ogen aankijkt. Het is namelijk ook een stukje ervaring wat je wordt bijgeleerd omdat je geduld soms wel op de proef wordt gesteld als je boze klanten aan de lijn hebt. Wat wel een lichtpunt is als klanten je bedanken als je wat hebt uitgezocht voor ze. Het communiceren met klanten kan je zeker in je CV opnemen als een eigenschap als je daarmee veel hebt gewerkt.

 

Huisstijlen

Met het maken van huisstijlen heb ik al wel wat ervaring omdat dit mijn derde opleiding is en dit mijn vijfde stage is. Ondanks dat ik hier wel wat ervaring mee heb moest ik wel eerst even kijken hoe het bij PREMIUMS te werk ging en hoe ze precies het werk aanleveren van de producten aan de klanten. Het maken van huisstijlen vind ik wel leuk om te doen omdat als je het logo klaar heb dat het maken van een huisstijl heel erg snel kan gaan en er ook nog leuk uit kan zien voor de klant. Het is ook goed voor je portfolio om het daar in te doen zodat je op je sollicitatiegesprekken kan laten zien wat je hebt gemaakt voor verschillende bedrijven.

 

Fictieve logo’s

Deze opdracht vond ik wel dat dit wel echt ons eigen project was met z’n drieën want we hadden afspraken dat we elke dag tien logo’s moeten maken voordat we begonnen aan onze eigen werkzaamheden. In dit project kon je goed zien dat we goed konden samenwerken omdat we alle drie ons aan de regels hielden die we zelf hadden opgesteld. Ik vond het ook leuk om te doen maar ook meer omdat het gewoon goed ging. Waaraan je dat kon zien is dat als er een van ons drie er niet was een dag dat we die dag dan vijf extra logo’s maakte zodat we niet achter liepen met de fictieve logo’s. Dat deden wij zodat we niet achter op schema liepen.